חוסר ביטחון עצמי, יש איך לשנות את זה?

שאלה:

אני בחור ישיבה בישיבה חסידית
אני ינסה להסביר את שאלתי יש לי חוסר ביטחון עצמי שזה מתבטא בעיקר ליד אנשים חזקים ודומיננטיים בחברה, פחות אצל העדינים בעיקר עם שיחות של כמה בחורים או סעודות שבת אפי' טיולים שעושים וכו'
הלכתי לטיפול רגשי מה שנקרא אבל גם שם יש לי בעיה שאני בקושי דיברתי על עצמי עכשיו אני נמצא אצל מישהו שיחסית אני כן מדבר על עצמי ופחות מסתיר דברים ממנו אבל עדיין זה לא הכי טוב אני רק יגיד שאני לא בקשר טוב עם אבא שלי כאילו קשר של שלום שלום ולא מעבר לזה, אני לא רב איתו או משהו אלא כמעט לא מדבר איתו.
השאלה שלי איך אני יוצא מזה או שזה האופי שלי כאיו אני שקט ואין מה לעשות
תודה רבה

תשובה:

שלום לך בחור ישיבה יקר.אחרי שכבר הלכת ואתה עדין הולך למטפלים יהיה מיותר להכניס את ראשי בין ההרים ולתת לך יעוץ למשהו שנתון בידי אנשי המקצוע שמכירים אותך גם אם זה יחסי.

אך על אף הדברים ברצוני להאיר לך זווית שזועקת לי מתוך השורות שכתבת.

לכל אדם יש בתוך נפשו "אני קטן" סוג של דמות הקיימת בתהליכי מחשבתו ובתהליכי קבלת החלטות, האני הזה מתחיל להבנות כבר מגיל קטן מאוד, לב ליבו של אותו "אני קטן" הוא הדמות הדומיננטית שעל ברכיה הוא גדל (הורים, אפוטרופוס, מחנך, וכו') ועל בסיס אותה הדמות הוא בונה את חיו, אותו איש קטן יושב לו על הרגשות ומנחה אותו, לפעמים הוא שומר עליו מפני סכנות ולפעמים הוא הורס לו את חיו, כל אדם חייב לעשות עם עצמו תהליך של זיהוי אותו דמות שבאיזשהו מקום שוללת ממנו את הבחירה החופשית הטהורה שלו עצמו ללא נגיעות.

(ניתן במחברת מסודרת לעשות טבלה של גורמי החלטות ולתחקר את עצמך לעומק עד שתגיע לתובנה מה קשור אליך ומה אותה דמות פנימית מדריכה ומנחה אותך כל פעם לעשות בעקבות אירועים ופרשנות לא רלוונטית או שהייתה רלוונטית ללפני שנים רבות בהיותך בגן חובה בערך)

כאשר קראתי את החלק הראשון במכתבך בו אתה מדבר בכאב על החוסר בטחון עצמי שלך ואתה מיטיב בשורות בודדות להגדיר את בעייתך מה שזעק לי מיד עוד טרם קראתי את החלק השני, זהו התחושה שדמות דומיננטית חזקה כלשהי גרמה לך לאותו ביטחון עצמי ירוד/ פגוע/ אינני יודע מדוע ואיך אותה דמות גרמה לך לזה (יתכן משליטת יתר וייתכן מפגיעה פיזית ויתכן מסתם פגיעה חד פעמית קשה) אך מה שברור שהתוצאה הגיעה בעקבות מעשה כלשהו.

כאשר קראתי את החלק השני בו אתה מציין את יחסך עם אביך, ישר זעק לי ואני יכול להגיד לך כמעט בביטחון שהסיבה של החלק הראשון במכתב קשורה לחלק השני אחרת מדוע הכנסת נושא זה שאינו קשור ישירות לעניין אך כנראה שבאופן אוטומטי זה נכתב לך….. (לא בהכרח שאביך הוא הפוגע בך יתכן שזה כך בעקבות הביטחון שתלית בו מתוקף היותו אביך וכשאותו מצב לא רצוי הגיע פרשנת את זה וקישרת את זה אליו)

אח יקר! אתה חושב שאין לך בטחון עצמי, אני יוכיח לך עכשיו שיש לך המון בטחון עצמי (ואתה רק צריך מישהו שקצת יעזור לך להגיע לזה) והנה ההוכחה: זה שפנית אלינו! יש לך מושג כמה בחורי ישיבות בעולם סובלים מבעיות רבות ולא עלה בדרכם לפנות בכלל לעזרה ואלינו בפרט! כנראה שיש לך הרבה בטחון עצמי, ואתה פשוט יהלום שצריך עוד קצת ניקוי ואישיותך הרמה תפרוץ לכולם ויפוצו מעיינותיך חוצה.

ממליץ לך בחום להמשיך את הטיפול שכרגע אתה כבר באמצע, לתת לטיפול הזה את כל הצ'אנס בעולם, תעזור למטפל לעזור לך,

בהצלחה רבה

אברהם ב.

גם לכם יש שאלה?

משהו מעיק על לבכם ואין לכם את מי לשתף? אתם מתמודדים עם קושי אבל מתביישים לשאול? כאן אפשר לשאול הכל!

השאלה תפורסם באתר רק אם תרצו בכך, ואם היא תאושר על ידי הוועדה הרוחנית (רוב התשובות שנשלחות אינן מפורסמות באתר). 

יש לך מה להוסיף?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות נוספות באותו נושא:

איך להביע מחאה?

שלום וברכה מה לעשות עם פרסומי השחץ שעל האוטובוסים של חברת דן, האם נכון לפנצ'ר את הגלגלים של האוטובוסים בעקבות הפרסומים הללו? זה מה שבא לי לעשות ואני לא יודע

קרא עוד »
דילוג לתוכן