לא מצליחה למצוא עבודה מתאימה לי

שאלה:

שלום רב
אני כיום בת כמעט 26 נשואה ב"ה ואמא ל 2
למדתי המון לימודים בחיים – מזכירות רפואית ,הנהלת חשבונות,קוסמטיקה ,תפירה ,הוראה – אומנות
האמת היא שעדיין לא מצאתי את עצמי מבחינה תעסוקתי- אני עובדת בעבודה פשוטה שלא דורשת
תעודות או קורות חיים מפציצים – וזה גורם לי לתסכול – ולא להיות מרוצה

עשתי איבחון – הגיעו למסכנה שיש לי סוג של קושי בעיניין השפה (עשיתי אבחון ושם רשום שזה באמת לוקה בחסר ואם הייתי בלימודים הייתי צריכה תוספת זמן או להבין דבר מתוך דבר נגיד שדקדוק ותחביר לא אהבתי מעולם ונס שעברתי בגרויות)
וכל תחום שני חושבת להתחיל – אני חוששת שאני אסתבך עם עניין השפה
אשמח לשמוע מכם
תודה רבה

תשובה:
שלום לך יקרה,
את מתארת מצב בו את לא מרוצה מעבודתך כי היא עבודה פשוטה, היית רוצה עבודה יותר מאתגרת אבל את חוששת לנסות להשיג את רצונך משום שעברת אבחון בו הודיעו לך שמבחינת שפה יש לך קושי מסוים.
כתבת אילו מקצועות למדת, ויש תחומים בהם עניין השפה באמת חשוב, אבל בואי נחשוב יחד: האם קוסמטיקאית צריכה לדבר עם לקוחותיה בעברית גבוהה מאד? האם תופרת צריכה להגיש את הבגד ללקוחה כשמוצמד אליו שיר פרי עטה? ברור שהתשובה היא "לא", ובכל זאת את מרגישה שהקושי בשפה מונע ממך להתקדם גם בתחומים ובמקצעות שבהם אין צורך ביכולות שפה גבוהות.
בואי נדמיין יחד, מה יקרה לעולה חדשה מאמריקה שעולה לישראל ומוכרחה לעבוד במקום ישראלי? השפה שלה ממש לא טובה, האם היא תצליח להסתדר???
התשובה היא: "תלוי". (תלוי כמה סייעתא דשמיא תהיה לה, אבל סייעתא דשמיא זה דבר שמצריך גם השתדלות שלנו ולכן:) תלוי מה האופי שלה, תלוי מה העבודה שלה, תלוי איך היא תגיב אם מישהו יתקן אותה…
העברית שלך, יקירה, בוודאי יותר טובה משל עולה חדש (אני רואה זאת לפי הכתיבה שלך) וגם פה זה תלוי איך תתייחסי לאבחון הזה, האם תחליטי שהוא יקבע את עתידך או שתחליטי שהוא לא אמור לחסום אותך.
לחשיבה שלנו יש כח עצום, לאמון שלנו ולאופן בו אנחנו תופסים את עצמינו יש משקל אדיר, ואנחנו צריכים שהמחשבות שלנו לא תחסומנה אותנו אלא תתנה לנו כח.
אם את תהיי התופרת הכי טובה בשכונה אני מניחה שלאנשים לא יהיה מאד אכפת משגיאות התחביר שאולי יש לך כי אנשים מחפשים בעל מקצוע איכותי ולא תמיד שפה גבוהה קשורה לאיכות של בעל המקצוע…
כמו כן אני מפצירה בך להקיף את עצמך באנשים חיוביים שיעודדו אותך, לא כאלה שישקרו לך ולא כאלה שימכרו לך אשליות אלא באנשים שיתמקדו ויעצימו את היכולות שבטוח שיש בך. כמו כן כדאי לך ללכת לייעוץ מקצועי כדי להפוך לאוטוריטה בתחומך.
לסיכום: ממליצה לך להיות הכי מקצועית שאת יכולה: (לתת ללקוחות שלך ערך אמיתי), וגם להקיף את עצמך באנשים שיעזרו לך להתמקד ביכולות ובחוזקות שיש בך.
בהצלחה רבה

יעל

גם לכם יש שאלה?

משהו מעיק על לבכם ואין לכם את מי לשתף? אתם מתמודדים עם קושי אבל מתביישים לשאול? כאן אפשר לשאול הכל!

השאלה תפורסם באתר רק אם תרצו בכך, ואם היא תאושר על ידי הוועדה הרוחנית (רוב התשובות שנשלחות אינן מפורסמות באתר). 

יש לך מה להוסיף?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות נוספות באותו נושא:

חרדה מעבודה

הי אני אישה נשואה בת 26 ואמא לילד. אני לא עובדת כבר שנה ויש לי חרדה מטורפת כל פעם שיש הצעת עבודה. היו עבודות שהצלחתי ללכת יום אחד ועזבתי. ברב

קרא עוד »

שאיפות גבוהות בלימוד תורה

כילד וכנער הייתי מתמיד גדול, וגם הייתי הכי מוכשר בכיתה ובכל המקומות שהייתי, וכך שהייתי כביכול 'מבטיח' היה ברור לי שאצא תלמיד חכם, ובאמת הייתי בכיוון. למדתי גם כי רציתי

קרא עוד »
דילוג לתוכן